Fleksibilnom komunikacijom do rezultata

Da li mislite da imate dobro definisan stil komunikacije? Kakav način komunikacije imate u razgovoru sa zaposlenima, freelancer-om, ili u prezentovanju pred publikom? Da li govorite sa svim vašim klijentima u istom tonu, koristeći specifičan stil jezika i iste tehnike uticajne komunikacije? Posao nekako ide, ali da li će isti način komunikacije moći da se primeni u većini odnosa sa saradnicima? Da li ostvarujete ishod kojem se nadate?

Roditelji kao primer


Svako je drugačiji tip ličnosti i poseduje specifične karakteristike, ali ako je vaš stil komunikacije nefleksibilan onda se može desiti da ne ostvarite najbolje rezultate u vašem poslovanju.

Uzmimo za primer roditelje. Ako ste roditelj, verovatno ste omekšali svoje reči i često menjate ton vašeg glasa – od umirujućeg do veselog, čak i ,,bebećeg” – kada govorite kao malo dete. Zašto? Zato što instinktivno znate da, iako vaša beba ne može da razume vaše reči, reaguje na tonove i vaše zvukovno izražavanje. Kao roditelji, svi shvatamo moć ,,bebećeg” govora i komuniciramo u tom stilu, jer to čini bebu srećnom. Ali, kada se obraćamo odraslima zaboravljamo da svaki pojedinac ima stil komunikacije koji diktira njegov tip ličnosti.

Fleksibilnost je ključ uspeha


Biti fleksibilan u komunikaciji je ključno ako zaista želite da imate dobre rezultate, kako u privatnom tako i na profesionalnom planu. Na taj način ostvarujete bolje odnose sa klijentima, umanjujete frustraciju kod zaposlenih i imate bolju saradnju sa kolegama.

„Prvi korak ka fleksibilnoj komunikaciji je da slušate i posmatrate.“
Ako razgovarate sa potencijalnim klijentom prvi put, podstaknite ih da govore što više kako biste proceniti njihov stil komunikacije i komunicirajte sa njima shodno tome. Izvršni menadžer, na primer, može da koristi veoma direktnu komunikaciju. Direktor želi da minimalizuje komunikaciju i koristiće svoje reči veoma ekonomično.

bigstock-Job-recruitment-90802991-Converted-1

Da biste efikasno komunicirali sa direktorom morate gađati direktno u metu, budete koncizni, bez izgovora – i da postignete to za vremenski period od 5 minuta! Ako imate sastanak sa nekim ko je veoma pričljiv i dosta razgovara o svom životu, spominjući i rezultate svog sina na fudbalskim utakmicama – vi ste u prisustvu ,,Društvenjaka”. Ova osoba želi da bude uzbuđena u vezi sa stvarima oko njih. Upuštanje u razgovor o poslu bez adaptacije načina govora jednog ,,Društvenjaka” će stvoriti nepoverenje i odaljiti ga od priče.

Poštujte stil sagovornika


Pročitajte signale i pridržavajte se pravila – to se ne razlikuje mnogo od razgovora sa vašom bebom. To je samo još jedan oblik komunikacije a ne promena ličnosti, niti manipulacija. Vi poštujete stil vašeg slušaoca prilagođavajući se njemu i govoreći njihovim jezikom. Biti fleksibilan u komunikaciji vodi ka uspešnoj saradnji i razumevanju, a to je bitno i vama i sagovorniku.

Atria Group sadrži brojne treninge vezano za oblasti komunikacije a jedan od njih je trening „Vrhunski komunikator” koji se održava 30. maja 2017.godine. Ovaj trening je najpopularniji komunikacioni trening koji je do sada pohađalo preko milion ljudi širom sveta. Prijavite se, unapredite komunikacione veštine i prepoznajte komunikacione potrebe svojih sagovornika!