Tri načina da poboljšate svoje HiPo razvojne programe

Jedna od važnih odlika efikasnih menadžera je ta da posebnu pažnju posvećuju zaposlenima sa visokim potencijalom ili HiPo (High Potential) zaposlenima, kako ih često nazivaju. Razlog je u tome što ovi zaposleni rade više, bolje predstavljaju kompaniju i talentovaniji su od svojih kolega.

CEB podaci pokazuju da je učinak HiPo zaposlenih dva puta vredniji za organizaciju, kao i to da ovi zaposleni ulažu 21%više truda od svojih kolega. Menadžeri sa razlogom treba da se posvete identifikaciji a dvostruko više načinima da ove zaposlene zadrže i da u njih ulažu kako bi u potpunosti razvili njihov potencijal.

Ali, nisu u pitanju samo menadžeri. Preko 50% HR profesionalaca su zabrinuti zbog HiPo razvojnih programa u svojoj organizaciji. Neka od pitanja koja se najčešće postavljaju su: “Naš program za HiPo zaposlene je skup, da li ulažemo u prave ljude?” ili “Na koji način možemo da pripremimo naše HiPo zaposlene da preuzmu zahtevnije uloge u budućnosti?” i “Zašto naš program za radnike sa visokim potencijalom ne funkcioniše? Ljudi za koje smo smatrali da su visoki potencijali ne uspevaju da se snađu u višim i zahtevnijim ulogama.”

Ova pitanja su veoma česta zato što je malo HR timova u stanju da upravlja svojim HiPo razvojnim programom na adekvatan način. Skoro dve trećine HiPo zaposlenih (64%) kažu da nisu zadovoljni svojim razvojnim programima a preko dve trećine HiPo programa (69%) nisu uspeli da razviju adekvatnu strategiju koja bi omogućila da zauzmu više uloge umesto sadašnjih menadžera.

Tri načina da dobijete više od svojih HiPo zaposlenih 

Sledeća tri koraka mogu pomoći HR timovima da dobiju maksimum od svog HiPo razvojnog programa.

1. Identifikujte HiPo zaposlene kroz objektivan i sistematičan pristup: bez obzira koliko je dobar trening ili razvojni plan  koji uključujete u svoj HiPo program, neće daleko stići ako u njega uključite pogrešne ljude. Mnogi programi usmeravaju svoje resurse, treninge i karijerne prilike na zaposlene koji koji imaju malu šansu da dodju do viših i bitnijih uloga ili imaju manje šanse da u njima budu uspešni.

Da bi se zaposleni smatrao zaista visokim potencijalom mora da ima dokazano visok učinak ali i  sledeće atribute koji ga odvajaju od  ostalih:

  1. Aspiraciju da napreduje do viših uloga
  2. Sposobnosti da bude efikasan u ovim višim i odgovornijim ulogama
  3. Angažovanost i posvećenost organizaciji kako bi u ovim zahtevnijim ulogama ostali

2. Poredite svoje talente sa konkurentima: U globalnom tržištu za talente menadžeri HiPo programa moraju da razumeju kakvi su njihovi HiPo zaposleni u poređenju sa konkurentima umesto da samo porede HiPo zaposlene sa njihovim kolegama u istoj kompaniji. Bez razumevanja toga gde se vaši talenti nalaze u poređenju sa konkurentskim firmama koje su najbolje u klasi trošićete fondove za trening i razvoj ili ćete se fokusirati na pogrešne veštine za izazove koje pred vas postavlja tržište.

Sa adekvatnim eksternim poređenjem možete da pratite trend u okviru industrije i da u skladu sa tim osmišljavate svoje treninge i razvojne planove. Periodične revizije mogu pomoći u u praćenju HiPo trendova u vašoj kompaniji i njenim konkurentima tokom vremena i pružiti uvid u to kako se HiPo zaposleni snalaze kao i to koliko je efektivan vaš razvojni program.

3. Razvijajte svoje HiPoe kroz iskustvo, ne samo formalni trening: Pored aktivnosti kao što su radionice, treninzi, koučing, mentorstvo i online e-learning sesije potrebno je HiPo zaposlenima obezbediti priliku da uče kroz iskustvo kako bi mogli da primene ono što su naučili i da unaprede svoj poslovni učinak.

Najefektivnije aktivnosti za razvoj visokog potencijala su one koje predstavljaju visoko vidljiva, važna i izazovna iskustva. Ovakva iskustva ne samo da pred HiPo zaposlene stavljaju zadatke gde se njihov potencijal može primeniti i realizovati već ona takođe povećavaju njihovu posvećenost kompaniji i njihove aspiracije za uspeh.

  

Pročitajte još:

SHL-Trening

SHL Talent Measurement Trening – Prvi akreditovani CEB SHL trening u Srbiji

Infografik_featured


[INFOGRAFIK] Da li vaš prodajni tim
vuče prave poteze?

SHL_Infografik_2


[INFOGRAFIK] Šta čini zaposlenog koji poseduje visoki potencijal

featured


CEB SHL Radionica – Kako prepoznati talenat?