Vaš lični brend – stvar koja pravi veliku razliku

Vi ste ekspert u svom poslu. Oduvek ste verovali da dela mnogo više govore nego reči i smatrate da je zadovoljstvo vaših saradnika važnije od bilo kakvih hvalospeva o uspehu. Vaša priznanja i rezultati govoriće umesto vas i to je ono što će vas zasigurno izdvojiti među članovima profesionalne zajednice. Ili možda nije baš tako?

Istina je da se ono o čemu se ne govori, zaboravlja gotovo u trenutku kada je nastalo. Uspeh koji vešto skrivate sličan je tragovima stopala u pesku. Nestane sa prvim povetarcem.

Ipak, može se nešto učiniti povodom povetarca, ali i sprečiti da sve prohuji sa vihorom. Kako?

#1 Vi ste CEO brenda zvanog „ JA “

Ko ste vi ustvari? Koje su vaše karakterne snage? Šta je ono što vas izdvaja na tržištu u moru profesionalaca? Prostim rečima, to je „ono nešto što krijete u sebi“, a šta je to nešto, najbolje znate vi sami. Sigurni smo da ste nebrojano puta uradili SWOT analizu, čije ste rezultati kasnije implementirali u poslovnu strategiju. Vreme je da ovaj poznati model primenite na sebi.

#2 Vi ste ono što ljudi o Vama pronađu na Google-u

Kada ljudi biraju poslovnog partnera, konsultanta, saradnika ili zaposlenog, ono što će prvo uraditi pre nego što vas upoznaju je analiza ko ste to vi kroz informacije koje su im dostupne na internetu. Zbog toga je važno da na prvom mestu budete prisutni, a zatim i da jasno ispričate svoju priču. Ukoliko želite da vas ljudi posmatraju na određeni način, tako bi trebalo i da se predstavite.

#3 Govorite o stvarima u koje verujete, da bi drugi govorili o vama

Nije potrebno da budete poznata medijska ličnost da bi se vaš glas daleko čuo. Vaš Linkedin profil je medijski prostor koji vam je na raspolaganju 24 sata dnevno i nad njim imate potpuni suverenitet. Na vama je kako ćete to iskoristiti. Ukoliko sa profesionalnom zajednicom delite svoje znanje, postaćete dokazani ekspert u očima drugih ljudi. Papir, odnosno vaš sertifikat ili diploma, neće govoriti mnogo o vama, ali ljudi kojima ste pomogli i podstakli ih na razvoj sigurno hoće.

#4 Preporuke čine da postanete glasniji

Vratite se samo 3 godine unazad. Koliko je uspešnih projekata u tom periodu ostalo za vama? Koliko je bilo zadovoljnih klijenata? Kakav su uspeh postigli oni koje ste mentorisali i pružali im podršku? A da li ste tražili preporuku od ljudi sa kojima ste sarađivali i ako jeste, da li ste o tome govorili javno? Znate šta bi trebalo da uradite!

#5 Postanite role model drugima, ali i sebi

Ukoliko zaista postižete sjajne rezultate, ili ste možda jedina osoba u Srbiji koja ima određenu veštinu, najgore što možete da uradite i sebi i drugima je da budete skromni i ćutite o tome. Mladi ljudi gladni uspeha i razvoja uvek će težiti da se ugledaju na najbolje ljude iz branše u svom okruženju. Iz tog razloga, veoma je važno da govorite ili pišete o svom uspehu, ali i o neuspehu koji mu je prethodio. Kako ste se vi suočili sa strahom i izazovima. Na taj način podsetićete sebe šta ste sve uradili, a mislili ste da nećete moći, a istovremeno ćete motivisati druge da krenu vašim putem koliko god se činio krivudav i težak.

Personalni brend je jedinstvena konkurentska prednost koju ćete imati do kraja života. Iz tog razloga bi trebalo da u razvoj istog investirate svoja dva najvrednija resursa: vreme i sebe.

Ukoliko ste spremni da načinite svoj prvi korak na ovom putu, dobro nam došli!
Trening „Personal Branding“ zakazan je 26. mart 2019. godine, a držaće ga Nelson Emilio, govornik i trener sa dvadesetčetvorogodišnjim iskustvom rada sa internacionalnim organizacijama.