Atria prostor je nastao iz kapi vode | Atria Group
Atria prostor je nastao iz kapi vode

Atria prostor je nastao iz kapi vode

Unikatni enterijeri i specifični prostori rezultat su procesa projektovanja koji odstupaju od uobičajenih, te kao polazište koriste upečatljive načine povezivanja arhitekture sa lokacijom. U svom procesu projektovanja, arhitekta Miloš Stojković Minić arhitekturu stvara nalazeći inspiraciju, boje i geometriju u kapima vode. Jedan prostor nastao ovakvim procesom projektovanja je Atria poslovni prostor u Beogradu.

Poslovni prostor Atria nalazi se u dvospratnici, čija je adaptacija prema principima akvatekture (vodene arhitekture – strukturalizacije prostora vodom) omogućila stvaranje ambijenta u kome se na nesvakidašnji način prožimaju moderna arhitektura poslovanja i motivi koji oponašaju prirodu. Tako se već u centralnoj prostoriji za okupljanje ističu jasno artikulisani mikroambijenti za prezentacije i sastanke, ali i gradacijski uvedeni motivi inspirisani vodom – od okruglih stočića plave boje, preko plavih staklenih vrata toaleta, do posebno dizajniranog ručno oslikanog zida.

Izbor i tekst: dr Milja Mladenović

Preuzeto sa: https://www.daibau.rs

Na centralnom zidu, arhitekta Stojković Minić kreirao je u saradnji sa konzervatorom i restauratorom Bogdanom Kneževićem trodimenzionalnu umetničku instalaciju, koju na izraženoj teksturi zida od opeke karakterišu utisnute školjke, krugovi koji oponašaju talasanje vode i gipsani akcenti koji predstavljaju umetničku interpretaciju algi i mehurova u vodi.

Ovakvom intervencijom, u centralni prostor poslovanja uvedeni su najizraženiji motivi inspiracije vodom, koji se u ostatku prostora pojavljuju u svedenijim i apstraktnijim formama.

U mikroambijentima u kojima je bilo važno zadržati fleksibilnost namene, a donekle i strogoću geometrije poslovnog prostora, primenom principa akvatekture kreirana su dizajnerska rešenja koja optimizuju pravougaonu strukturu prostora, ali koja kroz motive plave boje postavljene kao u odrazu na podu i plafonu, oponašaju refleksiju na površini vode.

Kao što je u manjim funkcionalnim nišama korišćen princip refleksije, u pojedinačnim kancelarijama i salama korišćen je motiv prelamanja svetlosti i geometrije, karakterističnih za površinu vode, pa je tako spoj zida i plafona tretiran kao granica – površina vode, preko koje se prelamaju gipsani elementi sa rasvetom, i tako daju novu dimenziju kancelarijskom prostoru.

Kao što je u manjim funkcionalnim nišama korišćen princip refleksije, u pojedinačnim kancelarijama i salama korišćen je motiv prelamanja svetlosti i geometrije, karakterističnih za površinu vode, pa je tako spoj zida i plafona tretiran kao granica – površina vode, preko koje se prelamaju gipsani elementi sa rasvetom, i tako daju novu dimenziju kancelarijskom prostoru.

Posebna pažnja u ovom poslovnom prostoru posvećena je upravo onim prostorijama u kojima postoji direktan kontakt sa vodom – toaletima i kuhinjama na svim etažama. U toaletu na donjoj etaži, u kome je i uzet uzorak vode za istraživanja u inicijalnim fazama razvoja objekta, interpretacija vode sa lokacije i njenih oblikovnih i likovnih karakteristika prevedena je u „sliku“ od staklenih prizmi koje svojom teksturom sa kružnim gravurama i bojama od providne preko tirkizne i niza nijansi plave – čak do narandžaste, oponašaju mikroskopske uzorke vode.

Kako je u prostoru kupatila uzet uzorak vode za analizu, njemu je poklonjena posebna pažnja, pa je tako u ovom prostoru izveden poseban (pomalo zaboravljen) detalj unutrašnje arhitekture (akvatekture): Prostorna slika (pregrada) – od staklenih prizmi u bojama i oblicima vode. – Miloš Stojković Minić

Kao što su u kupatilu trodimenzionalne slike kreirane staklenim prizmama koje na umetnički način prikazuju karakteristike vode sa lokacije, u prostoru kuhinja na gornjem spratu motiv mikroskopskih uzoraka vode interpretiran je kroz zidne pločice u izdvojenim i naglašenim jarkim bojama iz uzoraka.

Posmatrajući pločice kao piksele kojima se strukturira mikroskopska slika kapi vode, arhitekta je slog pločica tretirao kao gradivne elemente slike, koje je nadovezao na tirkizne staklene površine, a zatim i na moderne kuhinjske elemente i posebno dizajniran nameštaj, koji je u saradnji sa istom firmom i montiran. Korišćenjem radnih ploča sa šarom kamena, motivu vode otelotvorenom u pločicama dodat je još jedan element vode i obale.

Beli frontovi i crne ploče sa kamenom šarom ponovljeni su i u čajnoj kuhinji, međutim, vizuelne karakteristike ovog mikroambijenta, smeštenog nasuprot oslikanog zida, tretirane su u jednom tonu, kao mirni kontrast ostatku prostorije, ali je njihovom teksturom i slogom oponašan ambijent plavetnila površine vode.

Dok pojedinačne prostorije karakterišu jaki dizajnerski motivi inspirisani vodom, u prozračnom prostoru hola sa stepeništem ambijenti su dizajnirani smenom belih površina, crnih detalja i stakla koje uokviruje prostor galerije, te funkcionalni element međuspratne konstrukcije smešta u osvetljenu strukturu – savremenu interpretaciju antičkih frizova.

Poseban umetnički izraz ambijentu hola daju umetničke slike, akvareli i prostorne slike na kliritu i metalnim pločama koje su delo arhitekte, a koje prikazuju različite elemente inspiracije vodom, i doprinose tretmanu prostora od krupnih poteza do sitnih detalja kao celovitog total design dela.

Poigravanje sa transparentnošću inspirisano vodom na različitim dubinama posebno je potencirano u ovom prostoru, od odabira rasvete sa staklenim prizmama, preko blage zasićenosti plavom bojom na staklu ograde, do peskirnog stakla na vratima u prizemlju.

Koristeći jedinstven proces projektovanja prostora prema principima akvatekture, te vezujući dizajn za uzorke vode na specifičnoj lokaciji, arhitekta Miloš Stojković Minić projektovao je jedinstven prostor koji istovremeno ostvaruje maksimalnu funkcionalnost i fleksibilnost savremenog poslovnog prostora, dok artikulacijom detalja na osnovu specifičnosti „iz kapi vode“ stvara višeslojnu vezu između arhitekture i njenog prirodnog i urbanog okruženja.

Ostale vesti