Prošle su dve sedmice od 1. ,,Regional Executive HR Summit” u organizaciji HR World Adria u Luštica Bay Montenegro. Moj glavni uvid sa ovog događaja je da su regionalni HR profesionalci spremni da naprave korak ka boljem razumevanju poslovanja. Ako se ova namera pretoči u akciju, i vremenom preraste u veliki talas, to bi mogao biti zaista važan pomak za ukupan razvoj poslovanja u regionu.
HR je biznis, ali se stiče utisak da je HR maksimalni strateški partner i u većini slučajeva samo podrška poslovanju. Čak i mi u Atria Grupi kao konsultanti imamo alate koje retko predstavljamo HR profesionalcima, ne zato što su alati loši, već zato što većinu HR profesionalaca (sa retkim izuzecima) ili ne zanimaju poslovni alati ili ih ne razumeju. Jedan od takvih alata je ValueView.
Poslovni ljudi, vlasnici kompanija i top menadžeri na najvišim pozicijama to vole.
HR profesionalci to uglavnom ignorišu.
Šta je vredno u vezi sa ValueView®?
ValueView® je razvio Robert Reinfuss kao rezultat istraživačkog rada na poboljšanju profitabilnosti poslovanja kompanija. U ovom istraživanju Robert i njegov tim su otkrili da je 20 do 40% aktivnosti koje se svakodnevno obavljaju u preduzećima potpuno neisplativo! Od njih niko, unutra ili spolja, nema koristi.
Ponekad ove aktivnosti obavljaju ljudi koji su briljantni, motivisani, posvećeni i vredni. Dok, ponekad profitabilne aktivnosti obavljaju ljudi koji su u kompaniji „polu-srca”.
Ako bismo mogli da identifikujemo neprofitabilne delatnosti i da ih prekinemo, ukupna profitabilnost preduzeća bi se povećala bez uvođenja ikakvih drastičnih promena.
ValueView meri profitabilnost aktivnosti po poziciji. Ovaj nagrađeni alat (Innovator 2018 by Business Academy WSB – Poland), daje mogućnost menadžmentu da razume kako da napravi bolju raspodelu vremena i energije.
Kako ValueView funkcioniše?
Ceo proces ima 3 faze. Na početku definišemo pozicije za koje želimo da merimo profitabilnost.
Ne procenjujemo profitabilnost nečijeg rada, već profitabilnost aktivnosti po poziciji.
Kada su pozicije definisane, putem onlajn upitnika tražimo od rukovodilaca (na ovim pozicijama) da definišu šta oni rade na dnevnoj bazi i ko su interni ili eksterni korisnici ovih aktivnosti? Drugim rečima, koje pozicije u kompaniji (ili van kompanije) mogu imati problem ako prestanu da se bave tim aktivnostima?
Nakon prikupljanja odgovora, konsultant treba da sredi podatke i spoji slične aktivnosti. Kraj prve faze je lista aktivnosti po poziciji sa listom korisnika za svaku aktivnost.
U drugoj fazi pažnja je usmerena na korisnike. Putem onlajn upitnika, korisnici odgovaraju na dva pitanja: „Da li mi je potrebna ova navedena aktivnost?“ i „U kojoj meri to razumem?“ Na osnovu odgovora softver generiše izveštaj o isplativosti, koji je osnova za ulazak u treću fazu.
Treća faza procesa podrazumeva restrukturiranje dnevnih aktivnosti svakog radnog mesta, restrukturiranje procesa, predlog promene broja izvršilaca po poziciji i predloge razvojnih aktivnosti za svako radno mesto.
Šta sam dobio od ValueViewa alata?
Prvi važan uvid bio je da većina mojih kolega kao korisnika svakodnevnih aktivnosti vidi samo svog direktnog nadređenog. Ovo ne bi trebalo da bude slučaj, jer postoje mnogi drugi korisnici unutar i van kompanije.
Zanimljivo je da me neke kolege vide kao korisnika svojih svakodnevnih aktivnosti, iako mi te aktivnosti zaista nisu potrebne da bih uspešno obavljao svoj svakodnevni posao.
Najvažniji uvid za mene je bio da je pozicija Senior Partnera „usko grlo“ u našoj kompaniji. Aktivnosti koje obavlja Senior Partner su veoma profitabilne (za njima je velika potražnja), što znači da moramo ili da ubacimo još jednog Senior partnera ili da neke od aktivnosti Senior Partnera prenesemo na druge pozicije u kompaniji.
* Istraživanje su uradili Robert Reinfuss, Dr.Ewa Beck i saradnici, Univerzitet AGH, Krakov.
Atria Group za Vas organizuje prezentaciju ValueView alata 28. juna.
Prijavite se za prezentaciju ValueView alata putem ovog linka i saznajte kako možete povećati profitabilnost organizacije preraspodelom fokusa, resursa i energije.