LOŠA KOMUNIKACIJA 1 NA 1: PREZENTACIJA
Imaš keca u rukavu. Vrhunski projekat lak za implementaciju i nepostojeći na tržištu. Izlaziš pred ostatak sektora na mesečnom sastanku i krećeš da govoriš žustro, sa žarom, navodeći svaki benefit koje tvoj projekat može da donese. Sav ozaren i srećan što si ideju tako dobro isprezentovao, završavaš sa kezom od uha do uha! Stojiš i ubrzano dišeš, a tvoj entuzijazam biva uništen tišinom koja seče vazduh. „Koji je očekivani rast prihoda našeg sektora?“ usledilo je pitanje tvog menadžera. Kakav čovek. Razmišljaš, kako je moguće da nakon tvoje petneastominutne prezentacije nije mogao da zaključi koliki će to bum biti na tržištu, ako što pre krenete u akciju. „Da li si uradio analizu ili imaš neki pouzdan izvor koji može potkrepiti tvoje tvrdnje uspeha?“ Ovaj Dejan hoće da me sabotira, garant.

JEDINA GREŠKA U KOMUNIKACIJI: OČEKUJEŠ DA SU SVI KAO TI
Ljudi sa različitim komunikacionim stilovima imaju različite potrebe u komunikaciji. To što imaš žara i entuzijazma, možda (i verovatno) nekim kolegama nije bitno. Sa druge strane, to što imaš pouzdanu statistiku i dobru racio analizu možda neće biti bitno, ako je druga strana očekivala da kažeš kakav će to uticaj imati na tim. Zbog toga, ne želimo da dužimo sa 101 greškom koja stvarno može da se desi u komunikaciji, kada je najbitnije da shvatimo da postoje različiti komunikacioni stilovi koji imaju različite načine komunikacije!
ŠTA JE REŠENJE?
1. SAGLEDAJ TUĐE KOMUNIKACIONE POTREBE
Nekome su potrebne analize i pouzdani izvori. Nekome je potrebna statistika. Tvom menadžeru je potrebna racio analiza kojom će moći da potkrepi tvoj projekat kada ga on bude predstavljao upravnom odboru. Neke druge osobe će više želeti da čuju kako će projekat biti podržan od strane poznatih i kako će imati veliki uticaj na brand awareness. Četvrtoj osobi će biti bitno šta će to doneti timu. Iako treba da preneseš informacije o JEDNOM projektu, moraš da naučiš kako da ih izgovoriš, tako da zadovoljiš tuđe potrebe za različitim informacijama.
2. PRILAGODI SVOJU KOMUNIKACIJU DRUGIMA
Ako vidiš da neko voli da bude ekspresivan i dominantan u komunikaciji, najgora stvar koju možeš da uradiš je da ga pustiš da bude dominantan i povučeš se! U prethodnom blogu smo pričali o poverenju i usaglašavanju, pa verovatno već znaš koliko je bitno usaglašavanje. Iskaži i ti svoju dominantnu stranu! Sa druge strane, ako vidiš da neko priča u brojkama, staložen je i rezervisan, budi i ti. Naravno, ne kažemo da treba da imitiraš osobu, već se samo prilagodi tuđem komunikacionom stilu.
3. BUDI (VEOMA) FLEKSIBILAN I PRATI RAZVOJ KOMUNIKACIJE
Svako od nas ima jedan dominantan komunikacioni stil. Opet, lako se možemo ponašati kao neki drugi komunikacioni stil – sve zavisi od konteksta. Može se desiti da tvoj sagovornik prvo bude zabavan, otvoren i šaljivdžija, a u trenutku kada prelaziš na priču o projektima i poslu, postane rezervisan, efikasan i kontrolišući. Zato, treba izvoditi slalom u komunikaciji i konstantno pratiti nastale promene kod sagovornika.
4. VEŽBAJ!
Kada dođeš na trening komunikacije „Vrhunski komunikator“, ti ćeš dobiti različite tehnike komunikacije, izgradnje poverenja, razvijanja empatije i fleksibilnosti u komunikaciji, kao i načine kako da prepoznaš različite komunikacione stilove. Ali bez vežbe nema zanata! Zato ćeš stalno vežbati sa kolegama, novim klijentima i svojom porodicom. Kao dodatak, ako kreneš na trening, dobićeš 3 meseca besplatnog pristupa aplikaciji za vežbanje prepoznavanja i komunikacije sa različitim komunikacionim stilovima.