Uspostavljanje onboarding kulture | Atria Group
Uspostavljanje onboarding kulture

Uspostavljanje onboarding kulture

Kreiranje efikasnog onboarding procesa zasnovano je na 4C modelu SHRM fondacije (Society for Human Resource Management).

Datum treninga: 17.05.2022.

Važnosti onboarding procesa

Nakon efektivnog  procesa regrutacije i selekcije kandidata, jedan od najvažnijih alata kojim organizacije mogu poboljšati efikasnost upravljanja svojim ljudskim resursima je kroz stratešku upotrebu onboarding-a. Trening “Uspostavljanje onboarding kulture” je program usmeren na edukaciju polaznika o smislu i značaju procesa onboarding-a, kao i na prenošenje praktičnog know-how znanja koje polaznici mogu primeniti po završetku treninga.

Onboarding proces predstavlja proces u kome novi zaposleni stiču potrebno znanje o samoj kompaniji i poslovima na koje su primljeni, te usvajaju određena  ponašanja i razmišljanja kako bi postali učinkoviti članovi organizacije.

Ovo je proces uklapanja novih zaposlenih u postojeću klimu kompanije koji se prethodnih decenija svodio na prosto upoznavanje zaposlenih sa kolegama, uz uručenje potrebnih sredstava za rad. Međutim, savremeni zaposleni traže više od svog radnog mesta. Traže kompaniju sa kojom će zaista biti povezani i očekuju od svog novog poslodavca da im omogući to povezivanje.

Galupovo istraživanje pokazuje da samo 12% zaposlenih smatra da su ih njihove kompanije dobro onboard-ovale, dok 43% HR menadžera smatra da njihove kompanije uzaludno troše vreme i novac usled loše organizovanih i neefikasnih onboarding procesa.

Teme treninga:

4C model SHRM fondacije podrazumeva rad na četiri krucijalne oblasti svakog uspešnog onboarding procesa, na osnovu kojih će i trening biti podeljen na četiri celine:

Compliance

upoznavanje novog zaposlenog sa svim relevantnim kompanijskim procedurama;

Clarification

osiguravanje da je novi zaposleni dobro razumeo svoje dužnosti, te kako da svoje poslovne zadatke obavlja efektivno;

Culture

upoznavanje zaposlenog sa formalnim i neformalnim normama organizacije;

Connection

razvijanje veza sa ostalim zaposlenima i integracija novog zaposlenog u postojeći tim.

 Cilj treninga

Cilj ovog treninga je da pomogne zaposlenima u HR sektoru da kreiraju uspešne strategije unutar kompanija.

Cilj nije samo edukacija polaznika o potrebi i benefitima uspostavljanja onboarding kulture, već i da polaznici odu iz trening sale sa postavljenom strategijom i izrađenim nacrtom plana za uspostavljanje onboarding procesa unutar svojih kompanija.

Trening je maksimalno orijentisan na praktičnu primenu.

Society for Human Resource Management (SHRM) fondacija je 2004.godine kreirala ove Smernice za efikasnu onboarding praksu za zauzete HR profesionalce poput vas. U dinamičnom poslovnom okruženju u kakvom većina HR-ova danas radi, izazov je odvojiti vreme za praćenje najnovijih rezultata istraživanja i najuticajnijih praksi onboarding-a.

Celokupan material pisali su stručnjaci za predmetna pitanja, a nacrti su bili pregledani od strane akademika i HR praktičara kako bi se osiguralo da je materijal zasnovan na istraživanju, sveobuhvatan i predstavljen u formatu koji je jednostavan za korišćenje.

Kome je trening namenjen?

Ovaj trening je namenjen pre svega osobama koje vrše HR ulogu unutar svojih organizacija, kao i svim vođama timova čija uloga obuhvata mentorisanje i uvođenje novozaposlenih u tim. Program je prilagođen svim vlasnicima biznisa, i generalno svim donosiocima odluka koji osećaju potrebu da svoju organizaciju podignu na viši nivo.

Benefiti

Za kompanije i organizacije:

poboljšanje stope retencije (zadržavanja) zaposlenih (52%)

podizanje produktivnosti zaposlenih (60%)

povećanje ukupnog zadovoljstva klijenata (53%)

Za zaposlene koji su u procesu onboardinga:

bolja organizacija

podizanje produktivnosti zaposlenih (60%)

posvećenost

Novozaposleni bi trebali pomoći organizaciji u ostvarivanju određenih ciljeva. U zavisnosti od toga da li organizacije praktikuju onboarding ili ne, zavisi hoće li zaposleni biti podstaknuti ili onemogućeni u ostvarivanju ovih ciljeva. Dakle učinak (performance) je takođe važan dugoročni rezultat onboarding-a.

Ovaj trening se u celosti bazira na konkretnim primerima dobre onboarding prakse, uz pružanje kompletne strategije za izradu onboarding plana i strategije.

Datum treninga: 

17.05.2022.

Vreme:

9-17h

Lokacija:

uživo ili online